10 Dec
10Dec

עם בוא עונת החורף והשלג, אחת הפעילויות הכי מהנות לעשות עם ילדים היא בהחלט סקי. זו תהיה מתנה חדשה לילדים שלכם, וזו יכולה להיות אפילו פעילות מיוחדת לבר המצווה/בת המצווה או כחוויה משפחתית מעצימה. תוכלו לבחור, למשל, בחבילות שבנינו המותאמות בדיוק לצורכי המשפחות. באברוצו ילדים יכולים לגלוש במסלולים יחד עם הוריהם. בזכות זה תוכלו גם ליהנות מנופים יפהפיים, המאופיינים בהרים לבנים המשקפים את שמש החורף, ובייחוד מהחוויה המשפחתית.

אך ספקות עשויות להתעורר אצל הורים שרוצים שילדיהם ילמדו לגלוש: מאיזה גיל עלינו להתחיל? או אילו צעדים יש לנקוט כדי לעשות סקי עם ילדים בבטחה? מתי אפשר להתחיל עם ספורט תחרותי? כדי לענות על שאלות מהסוג הזה ריכזנו הרבה מידע שימושי על סקי וילדים.


ילדים וסקי, מתי להתחיל

סקי הוא ספורט הגורם לילדים להיות זריזים, בעלי קואורדינציה ותורם לתחושת שיווי משקל וחיזוק הביטחון העצמי.
הורים שרוצים שילדיהם ילמדו לגלוש חייבים להיות זהירים, עם זאת, לא לדרוש יותר מדי מהילד ולא ללחוץ מדי.

אפשר להתחיל לגלוש סקי מגיל שלוש. סקי אלפיני דורש רפלקסים שלא ניתן לצפות מילדים קטנים מאד. סנובורד לעומת זאת, מומלץ להתחיל אחרי גיל שמונה, כאשר הקואורדינציה המוטורית מפותחת יותר. לספורט תחרותי עדיף לחכות עד גיל 11.

עדיף לגלוש סקי או סנובורד?

תומאס ולנטיני, מאמן ההתאחדות לספורט החורף האיטלקי, אומר שבדרך כלל מתחילים מגלישת סקי, מהסיבה שסנובורד דורש שיווי משקל רב יותר ויציבות גבוהה יותר, דבר שקשה יותר לבצע.

בכל מה שקשור לציוד, ולנטיני ממליץ על מגלשיים ומוטות באורך המתאים לגובהו וליכולתו של הילד. הנעליים חייבות להיות מדויקות במידתן, עם 4 ווים וקשיות רכה, ואילו לבגדים יש להקפיד על חום ואטימות מים, והעדיפו את החליפה הנפרדת (מעיל ומכנסיים)- היא נוחה יותר במצבים המשתנים. כפפות עם אצבעות מאוגדות יחד עדיפות לילדים- הן פחות מסורבלות, מגינות על האצבעות הקטנות ושומרות יותר על החום, ואסור לשכוח גוגלס (משקפות).
ניתן לשכור מעיל ומכנסיים כבר בארץ (אל תשכחו לשאול אותנו לגבי הנחה) ואת ציוד הסקי/סנובורד תקבלו באתר הסקי, הם כלולים בחבילות שבנינו.

בנוסף, ולנטיני טוען כי "עדיף לחכות עד גיל 10-12 כדי לגלוש סנובורד" מכיוון שלאלו שכבר יודעים לעשות סקי, בדרך כלל יש פחות מאמץ בגלישת סנובורד. העניין הוא שתנוחות הגוף והתנועות בגלישת סנובורד, הן לא טבעיות ודורשות קואורדינציה רבה יותר.
"בהתחלה נוטים ליפול הרבה יותר בסנובורד מאשר בסקי. אך בהשוואה לסקי, בסנובורד מגיעים לרמה טכנית גבוהה יותר בפחות זמן", אמר. במקרה זה, כמו בסקי, שיווי המשקל והיכולת לנוע במהירות ובמיומנות הם הגורמים החשובים ביותר שיש לפתח. בהתחלה עדיף להפקיד את הילדים עם מדריך, בהדרכות פרטניות או בקבוצות קטנות מאוד.

ילדים, כמה זמן הם לומדים לעשות סקי?

ילדים לומדים לגלוש בהדרגה ולכל אחד זמן משלו, אין תקופה סטנדרטית בה ניתן ללמוד את הטכניקות לסקי.
משך זמן הגלישה לילדים מתחת לגיל שמונה צריכה להיות כמה שעות ביום, לא יותר. אם הם מתעייפים, הסירו את המגלשיים שלהם, תבנו איתם איש שלג או לכו לבר ליהנות משוקולדה חמה.

סקי עם ילדים, עצות כלליות

1. הסקי טוב לגופך ולהערכה העצמית שלך. סקי זה לא רק כיף, זה גם טוב בשבילך. זה מפתח זריזות, קואורדינציה נוירו-מוטורית ושיווי משקל. מנקודת מבט של אופי, הסקי מלמד אותך לבטוח ביכולות שלך, ולכן זהו ספורט שמתאים גם לילדים ביישנים ולא בטוחים. בנוסף, בגלישה בהרים, בהם נושמים אוויר נקי, נמצאים בקשר הדוק עם הטבע.

2. להפקיד ילדים עם מדריכים מקצועיים. גם אם אמא ואבא גולשים טובים, עדיף להפקיד אותם עם מדריך סקי כדי להימנע מטעויות או חששות.

3. לגלוש עם אמא ואבא רק כאשר הילדים למדו את היסודות הראשונים. כשהקטנטנים מתחילים לרדת מהמורדות הראשונים ולהשתמש ברכבלים ללא קושי רב מדי, זה הזמן האידיאלי. אך היזהרו בבחירת המסלול: מה שנראה לנו קל, אולי לא יהיה קל עבורם. חשוב שהם לא ייבהלו או ייפחדו.

4. לימוד כללי הזהירות. יש ללמד את ילדינו את הכללים הבסיסיים: היו זהירים במסלולים, אל תגלשו מהר מדי ואל תעזו לצאת מחוץ למסלולים המסומנים, הקפידו מאוד להיזהר על גולשים אחרים ולעולם אל תעצרו באמצע המסלול. אז תוכלו לתת להם להיות חופשיים, במסלולים המתאימים לרמת הגלישה שלהם, בחברת אחים או חברים קטנים אחרים, וכמובן להישאר בסביבה להשגיח ולהתלהב מהקטנים המוכשרים.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.